SEO: najczęściej popełniane błędy
Optymalizacja strony internetowej od strony technicznej jak i jej zawartości jest jednym z niezbędnych działań, które musimy przeprowadzić, aby nasza strona internetowa była widoczna w sieci. Zajmując się SEO nie mając doświadczenia jesteśmy narażeni jednak na popełnienie różnych, pozornie czasem niewielkich błędów, które mogą w negatywny sposób odbić się na działaniu witryny i jej pozycjonowaniu. Oto lista najczęściej popełnianych błędów w SEO.
Klęska urodzaju słów kluczowych
Słowa kluczowe zamieszczane w treściach są ważne. To dzięki nim możliwe jest odnalezienie naszej strony przez użytkowników wpisujących daną frazę w wyszukiwarkę. Wiedząc to wiele osób chcąc jak najbardziej zwiększyć widoczność strony w sieci umieszcza ogromne ilości słów kluczowych, gdzie się da, co często sprawia, że tak skonstruowane teksty brzmią nienaturalnie i ciężko je się czyta. Kiedyś taka praktyka faktycznie poprawiała widoczność strony, jednakże dzisiejsze algorytmy wyszukiwarki traktują takie strony jako spam. Skutkiem tego jest spadek strony w pozycjach wyszukiwania, a nawet blokada możliwości wypozycjonowania danego słowa.
Treści kopiuj- wklej
Jest to bardzo powszechny błąd popełniany przez wielu prowadzących sklepy internetowe. Często prowadząc sprzedaż produktów na różnych serwisach, np. Allegro wielu sprzedawców po prostu kopiuje opis produktu ze swojej strony internetowej. Takie działanie szkodzi stronie, może też doprowadzić do zablokowania widoczności strony w wyszukiwarce. Podobnie działa kopiowanie treści w obrębie jednej strony, dlatego za każdym razem starajmy się tworzyć unikalne opisy.

Brak optymalizacji pod urządzenia mobilne
Statystyki pokazują, że większość użytkowników Internetu przegląda zawartość sieci na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Dlatego też algorytmy Google są skonstruowane w taki sposób, aby promowały witryny, które są właściwie zoptymalizowane pod urządzenia mobilne. Obecnie strony, które nie zostały zaprojektowane w taki sposób, aby poprawnie wyświetlały się na smartfonach dostają automatycznie znacznie niższe noty niż serwisy, które dobrze działają na różnych urządzeniach.
Złe użycie meta-tagów
Kolejnym najczęściej popełnianym przez początkujących błędem w SEO jest niewłaściwe wykorzystanie meta-tagów. Często w meta-tagach ustawiana jest tylko nazwa firmy lub strony, bez nadawania unikalnych nazw podstronom. Błędem jest też zablokowanie w meta-tagach dostępu dla robotów, co skutkuje tym, że Google nie może zindeksować poprawnie naszej strony.